Våldtäckt

Ibland måste man ta upp lite allvarligare ämnen också, och tro mig efter det här inlägget blir det en kort paus med bloggandet, måste leva mitt liv också emellan ;)

Men till ämnet, våldtäckt.

Tacka gudarna får man ju göra att jag aldrig hamnat ut för det men min medlidsamhet till er alla som gjort det.

Det är rätt hemskt, men vårat samhälle är ju inte friskt tyvärr och vissa förstår inte gränsen.

Såklart att vissa av oss gillar sitt sex lite mera våldsamt och kanske din pojkvän/flickvän tänds till av att du stönar 'nej' men märk väl, detta skall vara på skämt, att våldta någon som verkligen inte vill och praktiskt taget ber dig sluta är bara fel.
En sjukdom kallar jag det för det är ju inte helt normalt och tyvärr sker det dagligen, vissa är för rädda att nånsin ytta sig om det, vissa blir gravida eller får en könssjukdom.

Ja, det är inte bara obehagligt (och torligen traumatiserande) utan även farligt till en viss del. Speciellt om personen som våldtar är och tänds på att skada dig i samma väva.

Ville bara klargöra luften här lite för jag har haft en vän som en gång hamnat ut för detta och det tog evigheter för henne att hantera faktumet.
Så mitt råd till er är att inte vandra omkring på gatorna ensamma när det är mörkt, visst det kan kännas ofarligt men man vet aldrig vad som kan hända.

Alla kan vi bli fulla och kanske vara lite väl pågående, men ett nej är ett nej och vi alla borde veta att det finns en gräns!



Dags att röra dig mot köket nu, sköt om er bloggläsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0